dilluns, 14 de març del 2011

EL MON DELS NOSTRES FILLS


Si em demanau quin mon deixarem als nostres fills?. Em fan ganes de respondre: Ni ho sé, ni m’importa. Però no és veritat, sí què m’importa.
            Per ventura els meus pares, els vostres pares, els importava el mon que deixarien al seus fills?. No ho sé, el què sé, és que en tenien prou de sobreviure, sortien de una guerra civil, la segona guerra mundial, dues bombes atòmiques, i la guerra de Corea.
            I se’n sortiren!. Com?. Fent molta de feina.
            I què m’han deixat? Apart de la guerra de Vietnam, la dels Balcans, Afganistan, Irak, el terrorisme i la globalització?.
            Dues coses bàsicament: Amor i una bona educació. Si no ho aconseguiren, segur que no va ser responsabilitat seva, si no meva que no vaig sebre aprofitar-la.
            No sé quin mon rebran, sobre tot perquè jo, poc hi puc fer en un mon globalitzat.
            Un mon què el dirigeixen un grapat de senyors que ningú ha elegit. Ells manegen, fan i desfan i ni tan sols els governs de les nacions és poden defensar. Sort en tenen si aguanten. Fan caure i posen el que els volen.
            I a pesar de tot voldria deixar al fills coses com què siguin Honrats, Responsables i Sincers. Si, això que en diuen bona gent. Però intel·ligents, perquè és pugin defensar i fer un mon a la seva mida.
            Així que no vos preocupeu tant pel mon que deixareu als fills i donau-los una bona educació. Per favor, que no siguin d’aquests: “vale tio, pero dejame” “i pa que necesito yo la ESO”, “princesas de barrio”, que més bé, són unes pocavergonyes, brutes, vagues i sols pensen en sortir a un programa de televisió o millor, nues a la portada d’Interviu.
            Els fills són cosa dels pares, d’aquells pares que venen cansats de fer feina, què tenen massa coses per fer, que prefereixen jeure al sofà i veure la “tele basura”, que pensen que l’autoritat dels pares és cosa del segle passat, que per això els envio a l’escola.
            Res de això és veritat. Els fills són vostres, vos agradi o no. És la vostra responsabilitat, no podem deixar-ho tot per a l’escola. A l’escola els formaran, però l’educació es cosa vostra.
            Sigueu un model pels vostres fills.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada